Rozstrzygnięcie Eventu oraz nasze uwagi

Ogłaszamy oficjalne wyniki Eventu Budowlanego, który zakończył się 25 stycznia. W tej edycji tematem przewodnim była „Dyskoteka”.

Wyniki prezentują się następująco:

  • 1 miejsce – Skrzytek1236
  • 2 miejsce – cuterozi
  • 3 miejsce – ML3KO

Nagroda Publiczności nie została przyznana ze względu na zbyt małą ilość ocen.

Zwycięzcom gratulujemy oraz zachęcamy pozostałych graczy do udziału w przyszłych edycjach konkursu.

Poniżej galeria zwycięskich budowli oraz istotny komunikat odnośnie eventów budowlanych.


W tym miejscu pragniemy poinformować o zmianach dotyczących organizacji konkursów budowlanych oraz udzielić kilku rad, które być może pomogą wam w tworzeniu lepszych budowli.

Niestety w tej edycji udział zgłosiło niewielkie grono graczy, a jeszcze mniejsza ilość przeszła weryfikację działek do oceny (działki całkowicie niezgodne z tematem oraz widocznie nieukończone nie są brane pod uwagę w ocenianiu). Budowle, które pozostały, nie do końca spełniały nasze oczekiwania i w naszych oczach nie były w pełni zgodne z zadanym tematem, jednak ten ostatni raz postanowiliśmy przyznać wszystkie 3 miejsca.

Od tego momentu obowiązywać będzie ścisły regulamin eventów budowlanych dostępny w sekcji Regulaminów na naszej stronie (odnośnik będzie również zawsze podany na serwerowej tablicy ogłoszeniowej konkursu). Mamy nadzieję, że zapobiegnie to sytuacjom takim jak ta, gdzie nie mamy wyboru w ocenie ze względu na nikłą ilość budowli oraz niską jakość ich wykonania.

Chcemy również udzielić wam kilku rad w budowaniu, które mogą znacząco podnieść walory estetyczne waszych dzieł.

Wykorzystanie bloków:

  • Bloki diamentu/emeraldu/złota/żelaza/redstone/lazurytu nie wyglądają estetycznie. Mogą służyć do tworzenia niewielkich detali, jednak struktury będące w większości owymi blokami wyglądają… tandetnie.
  • Bloki szkła dobrze prezentują się jako okna bądź jako ozdobniki budowli. Nieumiejętne wykorzystanie szkła oraz jego nadmiar może powodować zatracenie kształtu i spójności budowli. Ponadto zbyt duże ściany szkła mogą znacznie utrudnić urządzanie wnętrz.
  • Istotne jest dopasowanie kolorów i tekstur, aby się ze sobą nie gryzły. Zbyt krzykliwe kolory w nadmiarze męczą wzrok i raczej odpychają, niż przyciągają. 🙂
  • Wykorzystanie lawy rzadko wygląda dobrze oraz powoduje spadek fpsów u graczy ze słabszymi komputerami, zwłaszcza jeśli jest jej zbyt dużo. Drobne elementy z lawy wyglądają dobrze, jeśli są dopasowane do tworzonej struktury, jednak wszystko z umiarem. Ta uwaga tyczy się również wody 🙂
  • Próbuj eksperymentować z łączeniem bloków różnego typu, aby budowla była ciekawsza. Postaraj się dopasować 2-3 wiodące typy bloków. Struktury z jednego typu bloku np. samych kamiennych cegieł, często wyglądają zwyczajnie nudno.

Projektowanie:

  • Budowla powinna mieć wyraźnie zaznaczony kształt. Budynki w kształcie litery T, L lub X są zwykle wizualnie ciekawsze, niż te na bazie kwadratu lub prostokąta.
  • Zbyt skomplikowane kształty bądź losowo rozstawione bloki powodują efekt bałaganu, a obserwator nie wie na czym się skupić.
  • Lepiej tworzyć budowle o nieparzystej ilości bloków (szerokość/długość), gdyż mają jasno wyznaczony środek, dzięki czemu lepiej można rozplanować ważne elementy oraz detale (drzwi, okna, dachy, kopuły etc.).
  • Bogatsze style architektoniczne można odwzorować poprzez tworzenie „warstowych” ścian. Przykładowo, pierwszą warstwę tworzy gładka ściana, drugą wypukłe fragmenty ściany, a trzecią warstwą są kolumny.
  • Prostota może wypaść znacznie lepiej niż przepych. Warto czasem odpuścić, aby zachować harmonię, niż dodać zbyt wiele niepasujących do siebie detali.

Pomysły:

  • Jeśli nie ma się pełnego i konkretnego zamysłu na budynek, lepiej stworzyć coś mniejszego, aniżeli porywać się z motyką na Słońce, pozostawiając koniec końców nieukończony projekt. Większe nie zawsze znaczy lepsze! 🙂
  • Jeśli nie masz dokładnej wizji, rozejrzyj się w internecie za inspiracją (oczywiście nie mówimy tutaj o kopiowaniu kropka w kropkę). Sporą dawkę pomysłów mogą dać zdjęcia prawdziwych budynków oraz grafiki koncepcyjne.

Umiejętności same nie przyjdą. Obserwujcie i analizujcie twórczość doświadczonych budowniczych, a następnie sami spróbujcie wykorzystać zdobytą wiedzę w swoich budynkach. Praktyka czyni mistrza, więc nie zrażajcie się, jeśli nie jesteście od początku wybitnymi architektami! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *